Volgens Van Poppel moest hij de sprint te vroeg aangaan. Op het moment dat Van Hoecke van kop af ging, zag Van Poppel zijn concurrenten aan alle kanten voorbij vliegen. ,,Ik baal heel erg, want ik zat supergoed en had supergoede benen. De ploeg deed voortreffelijk werk, maar ik zat opgesloten en dat is heel frustrerend. Op 300 meter had ik het nog wel willen proberen, maar op 400 meter van de streep de sprint aangaan is gewoon te vroeg, dat heb ik nog nooit gedaan.''