Vanouds

Van Poppel baalt van weer een mislukte sprint

PRAIA A MARE (ANP) - Wielrenner Danny van Poppel baalt van weer een gemiste kans in de Ronde van Italië. De sprinter van LottoNL-Jumbo werd in de zevende etappe goed afgezet door zijn ploeggenoten Jos van Emden en Gijs Van Hoecke, maar Van Poppel kon het net als eerder op Israëlische bodem niet afmaken. ,,Ik ben heel erg teleurgesteld. Ik had hier gewoon kunnen winnen'', mopperde Van Poppel aan de finish in Praia a Mare.

Redactie Panorama
https://cdn.pijper.io/core/panorama-fallback1.png

Volgens Van Poppel moest hij de sprint te vroeg aangaan. Op het moment dat Van Hoecke van kop af ging, zag Van Poppel zijn concurrenten aan alle kanten voorbij vliegen. ,,Ik baal heel erg, want ik zat supergoed en had supergoede benen. De ploeg deed voortreffelijk werk, maar ik zat opgesloten en dat is heel frustrerend. Op 300 meter had ik het nog wel willen proberen, maar op 400 meter van de streep de sprint aangaan is gewoon te vroeg, dat heb ik nog nooit gedaan.''