In de boodschap vroeg Rashid vrijdag steun van de koningin en of zij haar zaak onder de aandacht wil brengen. ,,Ik schrijf u deze brief van moeder tot moeder, van vrouw tot vrouw, van mens tot mens." Ook vertelt Nadia dat ze inmiddels voor de tweede keer alleen zal zijn op Moederdag.
Insiya werd in september 2016, destijds twee jaar oud, gekidnapt uit de woning van haar oma in de Amsterdamse Watergraafsmeer en ontvoerd naar India. Sindsdien leeft zij daar bij haar vader Shehzad H.