Sport

HSV degradeert uit Bundesliga

HAMBURG (ANP) - Voor het eerst in de clubhistorie ontbreekt Hamburger SV volgend seizoen in de Bundesliga. De zevenvoudig landskampioen wist zich in de laatste speelronde niet meer te handhaven op het hoogste niveau.

Redactie Panorama
https://cdn.pijper.io/core/panorama-fallback1.png

HSV, met Rick van Drongelen op de bank, stond vlak voor het laatste fluitsignaal met 2-1 voor tegen Borussia Mönchengladbach toen teleurgestelde fans veel vuurwerk op het veld gooiden. De wedstrijd werd daardoor stilgelegd. HSV is toch al gedegradeerd omdat het geen hulp van het al gedegradeerde FC Köln kreeg. De hekkensluiter ging onderuit bij VfL Wolfsburg (1-4), dat daardoor degradatie nog via de play-offs kan ontlopen.