Nieuws

Pompeo belooft Noord-Korea investeringen

WASHINGTON (ANP/RTR) - Mike Pompeo heeft Noord-Korea investeringen in het vooruitzicht gesteld als Pyongyang zijn arsenaal kernwapens volledig ontmanteld. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken zei in een interview met Fox News Sunday dat de private sector van de VS in dat geval zal helpen het elektriciteitsnetwerk gigantisch uit te bouwen om aan de energiebehoefte van Noord-Korea te voldoen.

Redactie Panorama
https://cdn.pijper.io/core/panorama-fallback2.png

Pompeo voegde eraan toe dat de Amerikanen ook bereid zijn geld te pompen in de Noord-Koreaanse infrastructuur en de landbouw om voldoende voedsel te produceren voor de bevolking. Volgens hem beseft leider Kim Jung-un dat een rooskleurige toekomst gloort als hij zijn beloftes nakomt en ,,doortastend tot handelen overgaat''. Het resultaat daarvan zal uiteraard streng worden gecontroleerd.

President Donald Trump ontmoet Kim op 12 juni in Singapore.