Wenger had vorige week al afscheid genomen van de fans van Arsenal in de thuiswedstrijd tegen Burnley (5-0). De midweekse competitiewedstrijd bij Leicester City ging met 3-1 verloren, maar in Huddersfield kreeg Wenger een mooi afscheid. De spelers vormden voor de wedstrijd een erehaag en de supporters van beide clubs klapten in de 22e minuut uitgebreid voor de Franse manager, die na 22 jaar vertrekt bij de 'Gunners'. Arsenal sloot het laatste jaar van Wenger af als nummer zes van de ranglijst.
Bij Huddersfield Town speelde Terence Kongolo de hele wedstrijd.