Sport

Degradatie van Swansea City een feit

SWANSEA (ANP) - Swansea City verdwijnt na zeven jaar uit de Premier League. Na de midweekse nederlaag tegen Southampton (0-1) was degradatie al nagenoeg onvermijdbaar geworden en dat werd zondag een feit. De ploeg uit Wales verloor op de slotdag met 2-1 van Stoke City, terwijl het met grote cijfers had moeten winnen om Southampton nog te kunnen passeren op de ranglijst.

Redactie Panorama
https://cdn.pijper.io/core/panorama-fallback1.png

Stoke City en West Bromwich Albion zijn de andere twee degradanten. Beide clubs wisten al een aantal dagen dat ze volgend seizoen in het Championship moeten uitkomen. Met Cardiff City is komend jaar toch weer een ploeg uit Wales actief in de Premier League. Wolverhampton Wanderers promoveert ook, de derde nieuwkomer komt uit de play-offs.