Stoke City en West Bromwich Albion zijn de andere twee degradanten. Beide clubs wisten al een aantal dagen dat ze volgend seizoen in het Championship moeten uitkomen. Met Cardiff City is komend jaar toch weer een ploeg uit Wales actief in de Premier League. Wolverhampton Wanderers promoveert ook, de derde nieuwkomer komt uit de play-offs.