Sport

Wenger: voor altijd fan van Arsenal

HUDDERSFIELD (ANP) - Na 1235 wedstrijden in 22 jaar is het tijdperk van Arsène Wenger bij Arsenal voorbij. De 68-jarige Fransman nam afscheid van de 'Gunners' met zijn 716e overwinning (0-1). ,,Ik ben een tikkeltje verdrietig dat het afgelopen is'', zei Wenger na de winst op Huddersfield Town. ,,Het wordt moeilijk om te wennen aan een leven zonder Arsenal, maar ik zal ermee moeten omgaan.''

Redactie Panorama
1 minuut
https://cdn.pijper.io/core/panorama-fallback1.png

Een week na zijn afscheid voor eigen publiek in Londen werd Wenger ook in Huddersfield op grootse wijze uitgezwaaid. Boven het stadion cirkelde een vliegtuigje met een spandoek met de tekst 'Merci Arsène, wij gaan je ook missen'. De spelers vormden voor de aftrap een erehaag toen Wenger het veld op kwam en na afloop volgde een emotioneel afscheid van de fans in het uitvak.

,,Natuurlijk is het heel emotioneel om afscheid te nemen van een club na 1235 wedstrijden'', zei Wenger. ,,Ik wens de spelers en de nieuwe staf heel veel succes. Ik blijf voor altijd supporter van Arsenal.'' De Fransman wil graag doorgaan als trainer, maar waarschijnlijk wel buiten Engeland. ,,Dat lijkt me beter.''