Utrecht kwam in de slotfase enkele keren goed weg tegen Heerenveen. Vitesse kon het in de andere halve eindstrijd tegen ADO Den Haag wat rustiger aan doen. Na de zege van 5-2 in Den Haag wonnen de Arnhemmers nu met 2-1.
De Jong: ,,Vitesse is een tegenstander om respect voor te hebben. Uit de wedstrijden in de competitie hebben we een heel goed gevoel gehaald.'' In oktober eindigde de wedstrijd tussen de twee clubs in Arnhem in 1-1. In maart won Utrecht thuis met liefst 5-1.