Nieuws

'VS-ambassade in Jeruzalem creëert onrust'

JERUZALEM (ANP) - De opening van de Amerikaanse ambassade in Jeruzalem leidt tot opruiing en instabiliteit in de regio en sluit Washington uit als bemiddelaar voor vrede in het Midden-Oosten. Dat zei de woordvoerder van de Palestijnse president Mahmoud Abbas maandag.

Redactie Panorama
https://cdn.pijper.io/core/panorama-fallback1.png

,,Met deze stap heeft de Amerikaanse overheid haar rol in het vredesproces opgeheven en de wereld, het Palestijnse volk en de Arabische en Islamitische natie beledigd'', zei Abbas-woordvoerder Nabil Abu Rdeineh.

President Trump zei in een videoboodschap tijdens de openingsceremonie dat hij zich blijft inzetten voor vrede tussen Israël en de Palestijnen.