Op 10 december 2014 brandde in de haven van Ohé en Laak één woonboot helemaal en twee andere gedeeltelijk uit. Volgens het OM hebben de drie het vuur aangestoken. De verdachten ontkennen en zeggen helemaal niet in de buurt te zijn geweest tijdens de brand.
Eind 2014, begin 2015 waren er vier havenbranden: eerst in het Roermondse kerkdorp Herten. Daarna in Ohé en Laak. Toen in Roermond, waarbij veel asbest vrij kwam. En tenslotte in Wessem, waar veertien dure woonboten in de hens gingen. Henk V. is eigenaar van de haven in Wessem. Het OM vermoedt een verband, maar kan dat niet bewijzen.