De vrouw, Tia Coleman, deed aan de Amerikaanse zender Fox 59 haar verhaal. ,,Ik verloor al mijn kinderen, ik verloor mijn man, ik verloor mijn schoonmoeder, ik verloor mijn schoonvader, ik verloor mijn oom, ik verloor mijn schoonzus - ze was mijn vriendin - en ik verloor mijn neef.''
Volgens de vrouw had de schipper van de amfibische rondvaartboot vooraf gezegd dat ze de reddingsvesten niet om hoefden. Daardoor waren veel mensen te laat om het reddingsvest alsnog aan te doen, toen de boot kapseisde. Bij het ongeluk kwamen zeventien van de 31 opvarenden om het leven. De kapitein is een van de overlevenden.