De regen die plotseling viel op het circuit tijdens de race, bracht veel verwarring bij de coureurs. Vettel koos ervoor niet de pitstraat in te gaan om van banden te wisselen en bleef op de slicks (gladde banden) doorrijden.
De Duitser, na tien grands prix leider in het wereldkampioenschap, baalde vreselijk van zijn uitvalbeurt. Hij sloeg van woede op zijn stuur.