Een crash van koploper Sebastian Vettel leidde tot een neutrale fase in de race. Alle coureurs gingen nogmaals de pit in voor verse banden, behalve Lewis Hamilton. Die gok pakte wel goed uit, want de regerend wereldkampioen won in zijn Mercedes. Verstappen: ,,Ik ben ook nieuwe banden gaan halen, maar uiteindelijk maakte het niet veel uit. Vierde was het hoogst haalbare in deze omstandigheden.''
Verstappen handhaafde zich in het kampioenschap op de zesde plaats met 105 punten. Hij heeft nog maar één punt minder dan zijn teamgenoot Daniel Ricciardo bij Red Bull, die tijdens de race uitviel met een kapotte auto.