Sport

Tadic nog geen basisspeler tegen Sturm Graz

AMSTERDAM (ANP) - De kans is klein dat Dusan Tadic woensdag aan de aftrap verschijnt als Ajax de lange weg richting de groepsfase van de Champions League opent met een thuiswedstrijd tegen Sturm Graz in de tweede voorronde. ,,Ik heb drie weken vakantie gehad", zei de Serviër na zijn eerste training in Amsterdam. ,,Ik had dat nodig. Ik was moe en leeg na een seizoen zonder winterstop en een WK. Ik ben nu 50 procent, maar zal er staan als de coach mij nodig heeft."

Redactie Panorama
https://cdn.pijper.io/core/panorama-fallback1.png

De kans op voetballen in de Champions League was voor Tadic een belangrijke reden om Southampton en de Premier League te verlaten voor Ajax. ,,Ik heb alleen nog maar in de Europa League gespeeld. Champions League spelen, kampioen worden en jonge spelers beter maken. Dat zijn hier mijn doelen", weet de aanvaller die enige verbazing wekte met een terugkeer naar de eredivisie.