Sport

Feyenoord straft 'werkweigeraar' Boëtius

ROTTERDAM (ANP) - Feyenoord heeft Jean-Paul Boëtius een geldboete opgelegd en tot maandag 30 juli uit de selectie gezet. De vleugelaanvaller van de Rotterdamse club heeft deze straffen gekregen omdat hij afgelopen zaterdag weigerde een korte training af te werken na de oefenwedstrijd tegen Fenerbahçe.

Redactie Panorama
https://cdn.pijper.io/core/panorama-fallback2.png

Boëtius is teruggezet naar het beloftenelftal en de rest van de week niet welkom bij de selectie van trainer Giovanni van Bronckhorst. Hij is dus ook afwezig bij de openingswedstrijd in De Kuip tegen het Spaanse Levante komende zondag.

Invallers en spelers die tijdens het duel in Istanbul met Fenerbahçe (eindstand 3-3) geen speelminuten hadden gemaakt, moesten na afloop van het duel een korte training afwerken. Boëtius, die geen speelminuten kreeg, weigerde dat. Aanleiding voor clubleiding en technische staf de speler te straffen. Boëtius heeft volgens Feyenoord inmiddels zijn excuses aangeboden en de opgelegde straffen aanvaard.