Boëtius is teruggezet naar het beloftenelftal en de rest van de week niet welkom bij de selectie van trainer Giovanni van Bronckhorst. Hij is dus ook afwezig bij de openingswedstrijd in De Kuip tegen het Spaanse Levante komende zondag.
Invallers en spelers die tijdens het duel in Istanbul met Fenerbahçe (eindstand 3-3) geen speelminuten hadden gemaakt, moesten na afloop van het duel een korte training afwerken. Boëtius, die geen speelminuten kreeg, weigerde dat. Aanleiding voor clubleiding en technische staf de speler te straffen. Boëtius heeft volgens Feyenoord inmiddels zijn excuses aangeboden en de opgelegde straffen aanvaard.