De VS en de EU zijn verwikkeld in een handelsgeschil die voortvloeide uit het besluit van Trump om de invoertarieven van staal en aluminium te verhogen. Hij overweegt ook de import van auto's extra te gaan belasten. Juist dat wil Europa voorkomen.
Jucnker vertelde op zijn beurt dat Europa en de VS moeten samenwerken. ,,We zijn hechte partners, bondgenoten. Geen vijanden", aldus de Luxemburger. ,,We moeten met elkaar spreken, niet over elkaar."