Juncker en Trump besloten woensdag na maanden van dreigementen met handelsbarrières over en weer de strijdbijl te begraven. Een handelsoorlog tussen de EU en de VS lijkt daarmee voorlopig afgewend. Rutte laat weten dat hij die ,,positieve uitkomst'' verwelkomt.
Ook minister Sigrid Kaag vindt het goed dat de partijen bereid zijn weer te praten over een oplossing voor hun handelsgeschillen. Zij wil nog wel van Juncker horen wat er precies is afgesproken. ,,Om vervolgens in EU-verband te kijken naar vervolgstappen.''