Begin deze week maakten minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) en korpschef Erik Akerboom bekend 7 procent meer loon te bieden tot en met 2020, aangevuld met een eenmalige uitkering van 500 euro in 2019. Bovendien zouden agenten volgens dat aanbod meer invloed krijgen op hun eigen rooster. De vakbonden noemen dit bod ,,naar buiten toe goede sier maken".