Sport

Vitesse speelt gelijk in Roemenië (2-2)

OVIDIU (ANP) - Vitesse is de kwalificatiecampagne voor de Europa League goed begonnen. In de eerste wedstrijd van de tweede voorronde speelde het in Roemenië met 2-2 gelijk tegen FC Viitorul. De Roemenen kwamen dankzij spits Denis Dragus op een 2-0 voorsprong. Tim Matavz (54e minuut) en Bryan Linssen (73e) zorgden voor een goede uitgangspositie bij de returnwedstrijd, volgende week in de Gelredome. De Roemeen Andrei Artean kreeg in de 79e minuut nog een rode kaart.

Redactie Panorama
https://cdn.pijper.io/core/panorama-fallback2.png

De Russische trainer Leonid Sloetski zat voor het eerst op de bank bij een officiële wedstrijd van Vitesse. Sloetski koos voor Linssen als aanvoerder in plaats van de vertrokken Guram Kashia. Linssen stelde zijn coach niet teleur en zorgde met een fraaie treffer voor de belangrijke gelijkmaker.

Linssen maakte bijna nog het winnende doelpunt, maar zijn kopbal raakte de lat.