Donderdagavond werd een grote zoektocht ingezet door politie en brandweer, waarbij ook een politiehelikopter is ingezet.
De jongen, die niet zou kunnen zwemmen, was op zijn fiets vertrokken. De fiets werd later op een parkeerplaats bij de plas teruggevonden. Daarna werd het recreatiegebied ontruimd.
Het is de tweede keer deze maand dat iemand is verdronken in de recreatieplas. Drie weken geleden werd het lichaam van een twintigjarige man daar uit het water gehaald.