/https%3A%2F%2Fcdn.pijper.io%2Fcore%2Fpanorama-fallback2.png)
Apparaten als tandenborstels, maar zeker ook scheerapparaten die doorgaans minder belangrijk zijn voor de gezondheid, passen wat Van Houten betreft uitstekend in het bedrijfsprofiel. Niet in de minste plaats omdat deze zorgen voor flinke omzetten met uitstekende marges. ,,Maar het gaat er ook om dat mensen thuis al in de badkamer vertrouwd raken met Philips-apparaten", zei de Philips-baas in een toelichting op de strategie voorafgaand aan techbeurs IFA in Berlijn waar Philips de nodige innovaties showt. ,,Bekendheid is belangrijk."
Alles bij elkaar wil Philips, naast logischerwijs geld verdienen, dat consumenten proactief aan hun gezondheid werken. Het verzamelen van data is daarbij van essentieel belang, ook om de almaar oplopende zorgkosten te drukken. Het toekomstbeeld bestempelde Van Houten als 'telehealth', waarbij consumenten en zorgprofessionals continu met elkaar in contact zijn en eventuele problemen in een vroeg stadium kunnen worden ontdekt en aangepakt.