doDisplay('div-gpt-ad-PanoramaNL_below_menu_allpages');

13 bokstips: zó word je net zo goed als Rico Verhoeven

Ben jij al een tijdje bezig met boksen, maar zou je graag meer verbetering willen zien? Deze dertien snelle tips kunnen je een handje helpen.
doDisplay('div-gpt-ad-PanoramaNL_below_image_article');
13 bokstips: zó word je net zo goed als Rico Verhoeven

Tips bij het trainen

1. Verspil tijdens het trainen niet gelijk veel energie. Blijf kalm, sla rustig op de bokszak en houd je hartslag laag. Doordat je minder snel uitgeput raakt, heb je meer tijd om aan je techniek te werken. 

doDisplay('div-gpt-ad-PanoramaNL_in-content_top_article');

2. Pas op voor blessures. Wanneer je teveel en te zwaar traint, raak je snel geblesseerd. Bouw de intensiteit van je training elke keer een beetje op. 

3. Drink genoeg water tijdens je training. Bij een intensieve training, kan je snel uitgedroogd raken. Neem dus regelmatig drinkpauzes. 

4. Maak vrienden in de boksschool. Door goed contact te hebben met andere boksers, heb je altijd potentiële sparringpartners om je heen. Ook kan je tips uitwisselen. 

5. Het is belangrijk om goede bokshandschoenen en goede bescherming te dragen, bijvoorbeeld van Fightshop.nl

Tips bij het stoten

1. Ben je niet zo snel? Sla dan ook langzamer. Je zal merken dat, wanneer je niet zo lichtvoetig bent, langzame stoten harder aankomen dan snelle stoten. Je kan het beste net zo snel stoten als je lichaam kan draaien. Zo komt de kracht vanuit je lichaam.

2. Combineer lichte en harde stoten. Je hoeft niet de ene harde stoot na de andere uit te delen. Zo wordt het namelijk heel voorspelbaar en raak je snel uitgeput.

3. Adem uit als je stoot en kijk naar je tegenstander als je slaat. Houd je adem niet in en kijk niet naar de grond. Het is belangrijk om je ogen goed open te houden tijdens het gevecht. 

4. Blijf niet te lang afwachtend. Je hoeft niet te wachten tot je tegenstander niet meer slaat om zelf een klap uit te delen. Pak zelf je kans.

Tips bij het verdedigen

1. Houd nooit je adem in. Blijf rustig door ademen, zo bewaar je je kalmte.

2. Houd je handen hoog, je ellebogen laag en beweeg voldoende met je hoofd.

3. Verspil je energie niet door te rennen door de ring. Neem rustige stappen, waarbij je de klappen van je tegenstander ontwijkt.

4. Houd je ogen open wanneer je klappen krijg en houd je kin omhoog. Voor beginners is dit vaak moeilijk, uit reflex beweeg je je hoofd snel omlaag en sluit je je ogen. Niet slim, je moet je tegenstander namelijk in de gaten blijven houden.

Succes!

doDisplay('div-gpt-ad-PanoramaNL_in-content_bottom_article');

Laatste nieuws