In totaal is dat een half miljoen meer dan de tweet van de Amerikaanse tiener Carter Wilkerson. Hij deed het verzoek aan fastfoodketen Wendy’s hoeveel retweets hij moest hebben voordat hij een jaar lang kon genieten van kipnuggets. De keten reageerde met 18 miljoen. Dat aantal haalde hij bij lange na niet.
HELP ME PLEASE. A MAN NEEDS HIS NUGGS pic.twitter.com/4SrfHmEMo3
— Carter Wilkerson (@carterjwm) April 6, 2017
100 miljoen verdelen
Nu is Wilkerson dus van de troon gestoten door Maezawa. De oprichter van de Japanse onlinekledingwinkel Zozo inc stimuleerde zijn volgers dan ook om het te retweeten. Hij beloofde namelijk 100 miljoen yen te verdelen onder 100 willekeurige mensen die het bericht deelden. “Om deel te nemen, volstaat het om mij te volgen en deze tweet te RT,” twitterde hij.
ZOZOTOWN新春セールが史上最速で取扱高100億円を先ほど突破!!日頃の感謝を込め、僕個人から100名様に100万円【総額1億円のお年玉】を現金でプレゼントします。応募方法は、僕をフォローいただいた上、このツイートをRTするだけ。受付は1/7まで。当選者には僕から直接DMします! #月に行くならお年玉 pic.twitter.com/cKQfPPbOI3
— Yusaku Maezawa (MZ) 前澤友作 (@yousuck2020) January 5, 2019
Het vermoeden is dat Maezawa de tweet verstuurde omdat zijn bedrijf een recordomzet draaide tijdens de feestdagen. Zozotown draaide tijdens kerst en oud en nieuw maar liefst een omzet van 10 miljard yen. Wie de honderd gelukkigen zijn van de inmiddels al meer dan 5,5 miljoen retweeters is nog niet bekend!