Iedere dag het nieuws dat echte mannen interesseert

Resident Evil 2: Klassieker in een nieuw jasje (REVIEW)

De survival horror-game reeks startte in 1996 met het computerspel Resident Evil. Twee jaar terug schotelde ontwikkelaar Capcom ons Resident Evil 7 voor. Nu keren we met de remake van Resident Evil 2 terug naar bekend terrein.

Verhaallijn

Kersverse agent Leon Kennedy en motormuis Claire Redfield leren elkaar in het begin van de game kennen en begeven zich midden in een zombie-uitbraak. De twee keren terug naar het bekende Racoon City waar ze heel wat voor hun kiezen krijgen tijdens hun zoektocht naar vrijheid. Leon en Claire bewandelen hun eigen pad waardoor je dus twee verhalen voor de prijs van één hebt.

Puzzelen

Je komt in de game op verschillende plekken en ontmoet diverse andere personages. Je keert regelmatig terug naar plaatsen waar je al eerder bent geweest, maar dit moet om voortgang te boeken. Tijdens je avontuur krijg je te maken met puzzels en door die op te lossen, speel je verschillende voorwerpen vrij waarmee je weer een volgende actie kunt voltooien.

Misbaksels afknallen

Een leger zombies en andere monsters zorgen voor een veelvoud aan schrikmomenten en kogels die je uit je wapens moeten knallen. Steeds als je denkt dat een bepaalde ruimte veilig is, komt er weer een zombiehond tevoorschijn of klimt er een monster over het plafond die je de stuipen op het lijf jaagt. Kijk dus altijd goed om je heen voor je een kamer binnengaat.

Perfecte remake

Resident Evil 2 kwam oorspronkelijk uit op de PlayStation 1, maar daar zie je anno 2019 helemaal niks van terug. Alles ziet er goed uit. Van de schaduwen en lichteffecten tot de gruwelijkheid van een hoofd dat je van een zombie afschiet. Ook de tussenscenes waarin het verhaal naar voren komt wordt voorzien van nieuwe voice-overs. Deze game is er voor de mensen die er nostalgische gevoelens bij hebben, maar is minstens zo interessant voor nieuwkomers.