Bratches ziet Silverstone als voorbeeld voor de toekomst

   2263  

Met F1 Live en het crowdsurfen van Lewis Hamilton waren de fans deze week tweenaal dicht in de buurt van de Formule 1 coureurs. Precies zoals Sean Bratches, de commerciële man van de F1, wil.

Door op woensdag met negentien coureurs en tien coureurs aanwezig te zijn bij F1 live met tal van demonstraties en vervolgens op donderdag al vrije trainingen van de Formule 2 en 3 te organiseren, inclusief een demo van een Formule 1 tweezitter, liet Liberty Media zien het serieus aan te pakken. ''Het was een geweldige week voor de gehele Formule 1-familie. Aan het begin van het jaar hebben we gezegd dat één van onze doelen is om de sport dichter dan ooit bij de fans te brengen, aangezien zij het belangrijkste zijn dat we hebben," zo zegt Bratches tegenover GPUpdate. 

Lees ook: 'Hamilton: 'Trots dat ik dit aan de fans heb laten zien'

In de toekomst moet het dan ook vaker gaan voorkomen. ''Ik denk dat een evenement als F1 Live Londen en het crowdsurfen van Lewis Hamilton na zijn prachtige zege op Silverstone treffende voorbeelden zijn van wat we willen bereiken. Er is nog een lange weg te gaan, maar de golf van energie van deze week in het Verenigd Koninkrijk is een uitstekende manier om de tweede helft van het seizoen en zeker volgend jaar in te gaan."

Zien jullie Max al crowdsurfend over Spa gaan? 

  • J. Wijnstra